Naam: Rosalie Tideman
Functie; Praktijkmanager
-
Wat doe jij eraan om je gebit in topconditie te houden?
Ik poets 2 keer per dag mijn tanden met een elektrische tandenborstel van OralB (ronde kop). Daarnaast stoker ik minimaal 1 keer per dag met ragers in verschillende maten en houten stokers. Een enkele keer heb ik er geen zin in om ’s avond mijn tanden te poetsen. Ik zorg er dan wel voor dat ik even stoker met een houten stokertje!! Het idee dat er de hele nacht viezigheid tussen mijn tanden zit, vind ik echt TE vies!!
-
Wat is jouw meest uitgesproken kwaliteit?
Organiseren! Naast dat ik er gevoel voor heb, vind ik het ook nog eens leuk om te doen! Wat voor velen misschien lastig en vervelend zou zijn om te plannen, vind ik juist leuk!
-
Wat is jouw visie op de invloed van de “gezondheid” van de mond op de algehele gezondheid van mensen?
Doordat ik werkzaam ben in de tandheelkunde weet ik dat de mondgezondheid enorme invloed kan hebben op de rest van de gezondheid. Er komen wel eens mensen in de praktijk die al jaren niet voor controle zijn geweest en dan met pijn komen voor een afspraak. Meestal heeft het financiële redenen dat die mensen lang niet geweest zijn. Ik hoop dat tandartsbezoeken weer gewoon vergoed gaan worden vanuit de basisverzekering, want op deze manier stellen mensen het vaak uit met als gevolg problemen in de mond en de algehele gezondheid!
-
Hoe zorg jij dat jouw kinderen (als je die hebt uiteraard) ook een goede mondgezondheid behouden?
Ik heb nog geen kinderen, maar als ik die zou hebben dan zou ik die 2 keer per jaar naar de mondhygiënisten sturen voor poetsles en reiniging. Word gewoon vergoed vanuit de basisverzekering tot 18 jaar en kinderen hebben er veel aan voor later!!
-
Welke waarden zijn voor jou belangrijk in jouw werk?
Kwaliteit, transparantie, vriendelijkheid, empathie, professionaliteit
-
Hoe zorg jij ervoor dat jouw patiënt tevreden de deur uitloopt?
Ik denk altijd na over hoe het voor een patiënt is om een afspraak bij de tandarts te hebben. Ik richt mij op de gehele ‘costumer journey’ van de patiënt. Dus behoeften die men heeft voor-, tijdens- en na de afspraak. Ook de samenwerking met- en tussen collega’s moeten goed zijn. De patiënt voelt dit aan en dit draagt bij aan de ervaring met onze praktijk.
-
Wat krijg je vaak te horen van jouw patiënten?
Wat leuk dat jullie nu maandelijks een nieuwsbrief versturen!
-
Heb je nog een gezondheidstip/gebit-tip?
Plan jouw afspraak voor controle alvast een halfjaar vooruit als je in de praktijk bent. Zo weet je zeker dat je op tijd gecontroleerd wordt en heb je nog ruime keuze qua dag en tijd!