Lekker uit eten geweest of heeft u wat online aangeschaft? Dan kan het kort duren en u ontvangt een notificatie van een nieuwe mail. Op het moment dat u uw inbox opent wordt u meteen overladen met verzoeken om uw review over uw activiteiten te delen. Hoewel niet iedereen een ervaring wil achterlaten, raden wij dit wel aan. Als tandartspraktijk zijn ervaringen ook ontzettend belangrijk. In deze blog leggen wij u uit waarom het zo waardevol is om uw ervaring met andere mensen te delen.
Wat is een ervaring?
Een ervaring, ook wel bekend als een review, recensie of waardering, is een beoordeling die u geeft over een product of dienst. Het is een manier om uw mening te delen, anderen te informeren en hen enthousiast te maken over uw ervaring. Bijvoorbeeld, na een heerlijke lunch in een bistro wordt vaak gevraagd naar uw ervaring, zodat u anderen kunt laten weten wat u ervan vindt en of u het aanbeveelt. Dit principe geldt voor uw behandeling bij de tandarts. Door een review achter te laten over de praktijk, de tandarts/mondhygiënist(e) of de behandeling, helpt u anderen om te overwegen welke praktijk ze willen kiezen.
Waarom is uw ervaring delen belangrijk?
Patiëntbeoordelingen zijn goud waard. Ze geven niet alleen potentiële nieuwe patiënten een kijkje achter de schermen, maar helpen ook bestaande patiënten bij het maken van de juiste keuzes voor hun tandzorg. Uiteindelijk leiden alle beoordelingen tot verbetering van de praktijk.
Betrouwbaarheid
De ervaringen van onze patiënten vormen een belangrijke bron van vertrouwen voor onze praktijk. Zowel positieve als negatieve ervaringen spelen een essentiële rol bij het opbouwen van geloofwaardigheid bij potentiële patiënten. Tegenwoordig spelen online beoordelingen een grote rol bij het kiezen van producten en diensten. De ervaringen van onze patiënten zijn daarbij erg belangrijk voor onze reputatie. Ze geven potentiële patiënten een idee van wat ze kunnen verwachten en hoe anderen onze behandelingen ervaren.
Klantbetrokkenheid
Door uw ervaringen te delen, laat u zien dat u betrokken bent bij onze praktijk en waardering heeft voor de zorg die wij bieden. Het delen van uw ervaringen toont tevens uw tevredenheid en uw bereidheid om anderen naar onze praktijk te verwijzen. Deze betrokkenheid is belangrijk, omdat het aantoont dat we een positieve impact hebben op het leven van onze patiënten en dat zij hun ervaringen met anderen willen delen.
Feedback tot verbetering
Hoewel we altijd blij zijn met positieve feedback, beseffen we ook dat uw ervaring niet altijd vlekkeloos kan zijn. Negatieve feedback kan echter net zo waardevol zijn, omdat het ons de mogelijkheid geeft om te groeien. Het biedt ons waardevolle inzichten in gebieden waar we kunnen verbeteren om onze patiënten een nog betere ervaring te bieden. Door ervaringen te beschouwen als kansen voor groei, streven we voortdurend naar excellentie in onze zorgverlening en willen we de verwachtingen van onze patiënten overtreffen.
Wilt u na het lezen van deze blog graag uw ervaring delen?
Hebben wij u overtuigd om een ervaring achter te laten? Dan kan dat! U kunt hieronder een ervaring achterlaten op zowel ZorgkaartNederland als Google. Heeft u vragen aan onze medewerkers, wilt u meer informatie of contact opnemen? U kunt ons bellen op 020-6279229 of mailen op info@tpdewolvenstraat.nl.
We zien uw ervaring graag tegemoet!